Galeria

Czytamy w klasie – projekt klasy 1c

Czytamy w klasie – projekt klasy 1c

Od początku listopada w klasie 1c, której wychowawcą jest pani Barbara Bartnik, realizowany jest projekt, mający na celu popularyzację czytelnictwa oraz zwiększenie zainteresowania książką wśród najmłodszych uczniów.

Codziennie w sali pojawia się nowy gość, by przez 15 minut czytać wybraną książkę, o której wyborze zdecydowały wcześniej dzieci wraz z wychowawczynią. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się książki o zwierzętach. Jak dotąd przeczytane zostały dwie o psie Kaktusie, a trzecia jest w trakcie czytania. Gośćmi są rodzice uczniów, którzy bardzo chętnie wpisali się na listę czytających.  Dla niektórych zabrakło nawet miejsca
i już dziś myślimy o kolejnej akcji z książką na wiosnę.

Klasa 1c w Muzeum Etnograficznym

Klasa 1c w Muzeum Etnograficznym

7 listopada 2017r. uczniowie klasy 1c zraz z wychowawczynią p. Barbarą Bartnik wyruszyli na pierwszą szkolną wycieczkę.  Tego dnia uczestniczyli w warsztatach „W dawnej szkole” w Muzeum Etnograficznym w Krakowie. Było twórczo, pouczająco, ale chwilami też  i śmiesznie. Można było zobaczyć, jakich przyborów używali dawni uczniowie, co nosili w drewnianych tornistrach, w jakie gry i zabawy bawili się na przerwach. Najwięcej chyba frajdy przyniosło klęczenie na woreczkach z grochem, choć pewnie dawniej do przyjemności to nie należało. Na pamiątkę wszyscy mogli wykonać małą książeczkę i ozdobić ją między innymi pieczątkami. Uczniom dopisywały humory, bo wrażeń było wiele.

                                                                                                               Barbara Bartnik

CODE WEEK

CODE WEEK

W dniach 7-22 października odbywał się Europejski Tydzień Kodowania.

Inicjatywa mająca na celu szerzenie idei programowania jako powszechnej aktywności obchodziła swoje 5 urodziny.

W tych dniach na terenie całej Polski organizowane były różne działania związane z obchodami CODE WEEK.

Warto zauważyć, że Polska zajęła II miejsce pod względem ilości zorganizowanych wydarzeń, między którymi znalazły się również te realizowane w naszej szkole, takie jak warsztaty z ozobotami  (przy współpracy z firmą EDU-SENSE), a także inne zabawy z kodowaniem offline, które doskonale wpisują się w założenia nowej podstawy programowej.

Pragniemy zauważyć, że to dopiero początek działań jakie podjęte zostaną w naszej szkole w związku z promowaniem programowania oraz nowoczesnych technologii w edukacji.

Teresa Smoleń

Barbara Bartnik