Galeria

Zielona szkoła klasy IV A i IV D

Zielona szkoła klasy IV A i IV D

W dniach 6-10 maja 2019 klasa IVa i IVd pod opieką wychowawców oraz p. Dominiki Kłyzy uczestniczyła w Zielonej Szkole. Pobyt dzieci w ośrodku Alpina Sport w Muszynie-Złockie był okazją do nawiązania koleżeńskich relacji, testem samodzielności dla uczniów oraz czasem intensywnych zajęć. Uczniowie brali udział w zajęciach z fotogeografii, survivalu, grze terenowej oraz w podchodach. Podczas autokarowej wycieczki do Krynicy Zdroju mogli zobaczyć Pijalnię Wody Mineralnej, muzeum Zabawek oraz wyjść na Górę Parkową, a przy okazji pieszej wycieczki do Muszyny odwiedzili wieżę baszta, Ogrody Biblijne i rynek Muszyński.

Magdalena Utkała

Zielona szkoła klas 5d, 7a i 8a w Chłapowie

Zielona szkoła klas 5d, 7a i 8a w Chłapowie

ZIELONA SZKOŁA W CHŁAPOWIE  5-10.05.2019 r.

       W niedzielę wczesnym rankiem uczniowie klasy 5d, 7a i 8a Szkoły Podstawowej nr 111 wraz z opiekunami wyjechali pendolino na „Zieloną Szkołę” nad Morze Bałtyckie do Chłapowa. Celem wyjazdu było upowszechnianie aktywnego wypoczynku, profilaktyki zdrowotnej, doskonalenia umiejętności życia w grupie oraz poznawanie krajobrazu nadmorskiego. Podczas wyjazdu realizowany był program dydaktyczno-wychowawczy zatwierdzony przez dyrektora szkoły. Podczas wycieczek: pieszych, autokarowych uczniowie poznawali naturalne środowisko i dziedzictwo kulturowe wybrzeża.  Poznali latarnię morską na Rozewiu, która dała uczniom wyobrażenie o nawigacji dla będących na morzu statków. Objechali pociągiem półwysep Helski. Zobaczyli foki w Fokarium. Zwiedzili Trójmiasto. Wspierali się podczas zajęć dydaktycznych jak i sportowych. Spacery brzegiem morza w różnych porach dnia, zachody słońca były źródłem nie tylko profilaktyki zdrowotnej, ale również źródłem niezapomnianych wrażeń estetycznych. Bezpieczna, słoneczna i radosna  „Zielona Szkoła” pozostanie na długo w pamięci uczniów i opiekunów.

                                                                    Opiekunowie

                                      Anna Adamczyk, Jolanta Piasecka, Danuta Pietrzak

                                                            i A. Korpak-Perzanowska

MAŁY RATOWNIK

MAŁY RATOWNIK

Projekt dotyczy przygotowania dzieci do racjonalnych zachowań w przypadku wystąpienia zagrożeń.

 

Cel główny:

wyrobienie umiejętność udzielenia pierwszej pomocy przedmedycznej w sytuacji zagrażającej życiu.

Cele szczegółowe:

  • przygotowanie dzieci do wykonywania prostych czynności ratowniczych, kształtowanie gotowości niesienia pomocy poszkodowanym;

  • nabywanie umiejętności wzywania pogotowia ratunkowego i informowania innych służb ratowniczych;

  • poznawanie zasad postępowania na wypadek skaleczenia, oparzenia, złamania.

  • zapoznanie z pracą ratownika medycznego;

  • zwiększenie zaufania dzieci do zawodu ratownika medycznego, lekarza, a także pielęgniarek oraz przedstawicieli innych służb: policjantów, strażaków.

 

 

W ramach realizowanego projektu odbyły się warsztaty:

1: W KRAKOWSKIM POGOTOWIU RATUNKOWYM!!! - AED nie takie straszne.

W ramach projektu dzieci uczestniczyły w warsztatach zorganizowanych w Szkole Ratownictwa Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego. Zapoznawały się z zawodem ratownika medycznego (prezentowano ubiór, wyposażenie karetki).

- Uczniowie zostali przeszkoleni z pierwszej pomocy przedmedycznej wraz z obsługą AED (automatyczny defibrylator zewnętrzny). 

Uważamy, że nauka pierwszej pomocy wraz z obsługą AED zapozna dzieci z programem Impuls Życia, pomoże przełamać barierę strachu związaną z udzielaniem pierwszej pomocy i używaniem defibrylatora oraz wykształci prawidłową postawę wobec zagrożeń i sytuacji nadzwyczajnych.

 

2: Warsztaty w szkole- RATUNKU, POMOCY!!! - WZYWAMY POGOTOWIE RATUNKOWE, POLICJĘ, STRAŻ POŻARNĄ- Telefon, który ratuje życie.

 

Kolejne warsztaty były realizowane w formie pogadanek, pokazów i praktycznych ćwiczeń. Dzieci utrwalały wcześniej zdobyte umiejętności oraz dowiadywały się w jaki sposób wzywać pogotowie, policję, czy straż pożarną. Ćwiczyły umiejętność rozmowy z operatorem: właściwego przekazania niezbędnych informacji miedzy innymi prawidłowego opisania stanu zdarzenia i miejsce zdarzenia.

 

3: Warsztaty z Ratownikami Medycznymi w szkole - OJ, BOLI - SKALECZONY PALUSZEK,
Uczniowie poznawali zasady postępowania na wypadek skaleczenia, oparzenia, złamania, zwichnięcia.

Każdy uczeń  pod okiem specjalistów – Ratowników Medycznych, mógł przećwiczyć sam,  krok po kroku, sposób udzielenia pomocy w konkretnej sytuacji określonej przy stanowisku:

  •  dzieci uczyły się opatrywania prostych ran, jednocześnie wiedziały, że w przypadku dużego skaleczenia powinno zwrócić się o pomoc do opiekuna, rodzica lub nauczyciela;

  • dzieci rozwijały potrzebę niesienia pomocy innym;

  • dzieci miały okazję utrwalić sobie podstawowe zasady bezpiecznego udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz ułożenia w pozycji bocznej osoby nieprzytomnej;

  • dzieci pod czujnym okiem ratowników mogły samodzielnie wykazać się praktyczną znajomością udzielania pierwszej pomocy;

  • dzieci utrwaliły znajomość numerów alarmowych.

 

Wszystkie podejmowane działania kształciły właściwą postawę w chwilach zagrożenia życia i potrzeby szybkiej interwencji. Nie oznacza to, że dzieci staną się ratownikami, ale jest to dla nich okazja na przyswojenie odpowiedniego kanonu zachowań w sytuacjach zagrożenia życia.

Doświadczenie mówi nam, że małe dzieci w przeciwieństwie do osoby dorosłej nie boją się ”co powiedzą inni” i nie wstydzą się zareagować . 

 Małgorzata Tomczyk


 

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies? ROZUMIEM